Fórum - Téma


Problém elektroniky Phedra V6 3.0


Fórum Phedra Problém elektroniky Phedra V6 3.0

Manuály  |  Inzerce  |  Model Lancia Phedra  |  Naše vozidla



2017-07-03 21:57:58

Zdravím.

Tak se mi stala prekérní věc. Začalo to tak, že se přestal fungovat ventilátor co vhání vzduch do kabiny, když jsem otevřel pojistkový box v motoru, vyskočilo na mě hnědé relé, které tam jen tak voln viselo na kablech (asi nějaká bastlárna od minulých majitelu? Nebo to tak je origo?) No každopádně to relé bylo celé roztavené. Tak jsem si sehnal nové relé a vše zas fungovalo jak má. Pak jsem jel minulý týden na prodloužený víkend na jižní moravu a zrovna v tom největším parnu to zas vyplivlo. To relé a celé kable k němu bylo zase úplně žhavé. Zjistil jsem, že pokud pustím ventilaci naplno, tak během pár sekund se na kablíkách k relé nedá udržet ruka jak jsou horké. Ale že pokud pustím ventilátor pomalu, tak je to v pohodě.

No a včera z ničeho nic začaly vyskakovat během jízdy hlášky Airbag(s) fault a rozvítili se kontrolky airbagu. Jsem si říkal, že to možná bude mít nějakou spojitost s tím zahříváním těch kablů a že se třeba tím teplem nějak narušil nějaký jiný kablí. No ale dneska jsem vyjel a z ničeho nic mi za blankytně modré oblohy displej napsal že jsou spuštěny automatické stěrače a stěrač kufrového okna začal stírat. Nešlo to zastavit a přední stěrače vůbec nereagovali na nic (nestíraly a nešly ani zapnout). Pak jsem zaparkoval a i když jsem měl už vytáhnutý klíček ze zapalování, tak se začaly rozvěcovat a zhasínat xenony. Pak když jsem chtěl auto zamknout, tak tlačítka na klíči byly totálně bez odezvy. Spěchal jsem na úřad, tak jsem auto zamknul manuálně a když jsem se vrátil a chtěl auto nastartovat, tak mi to psalo chybu imobilizéru a nastartovat samozřejmě nešlo. Pak jsem zjistil, že nejdou ovládat ani okna. Musel jsem se nechat odáhnout...

Myslím si, že za to může asi ta BSM jednotka, že se v ní speklo nějaké relé nebo něco. Vytáhl jsem ji ven, ale na nic jsem nepřišel. Bohužel se nedá (aniž bych celou DPS vypájel) dostat pod kryt k desce, abych se podíval co se mohlo stát, takže jsem na nic nepřišel. Tedy vlastně na něco jo, a to na to, že už ta jednotka není origo a že ji už někdo měnil. A to podle toho, že kryt měl rok výroby 2005 ale moje auto je teprve konec roku 2003... Takže si říkám, jestli je tam vůbec správná jednotka.

Můžete mi prosím někdo zjistit, jaká origo jednotka tam má příjít? Ta moje je BSM B5 9657608580. A kdybyste někdo měli nějako BSM jednotku do mé Phedry, koupim ji.

Díky

a omlouvám se za tu slohovku.

2017-07-03 22:36:47

Máš sice V6 ale u mě začalo auto blbnout kvůli poškozené kabeláži v motorovém prostoru v jednom husím krku se dráty prodřely a zkratovaly mezi sebou. Jinak ten hlavní ventilátor má v sobě elektroniku co odchází taky.

2017-07-03 22:37:11

Jinak bych zkusil i diagnostiku.

2017-07-05 17:06:27

A v kterych mistech byly ty draty v tom husim krku prodrane?Je nekde nejaky obrazek kudy ty draty vedou,nebo na to budu muset prijit sám? A ta elektronika v tom ventilatoru se da nejak vymenit nebo se musi vymenit cely vemtilator? a kde je vlastne umisteny,jak se k nemu dostanu?

2017-07-05 21:41:11

Dráty klasicky větší husí krky co jsou někde k držákům motoru apod. Musí se to projít. Jinak elektronika ventilátoru se dá koupit jako díl, ale pájí se to a už to i někdo měnil, ale asi lepší koupit jiný. Levnější je samozřejmě první varianta.

2017-07-05 21:42:29

Jinak ventilátor je od místa řidiče nad pedály přístup trochu horší ale jde to. Odděleat spodek na přístrojovce u diag zásuvky a je pak pěkně vidět.

2017-07-10 22:33:25

No tak jsem se zkousel dneska divat na ty kabely, sice jsem ty husi krky cele nekuchal,ale vyoadalo vse ok, nebo ty draty se prodrou i kdyz husi krk je neporuseny a vypada jako novy?

Pak jsem tedy oddelal kryt pod volantem, ten drzel jen na dvou sroubech, zbytek sroubu nikde, asi uz tam nekdo neco resil.A ten nekdo se tam asi i celkem vyradil, protote hned po sundani krytu na me vyskocili nejake dva volne zaizolovane draty... viz foto.Ale krome nich se ani tam nenasel nic podezreleho....

Zkousel jsem i napojit se na diagnostiku, mam BT ELM327 nebo jak, vzdycky se mi to s tim bezproblemu spojilo ale ted ani tuk, proste se nespoji s ECU.

Zitra zkusim auto odtahnout do nejakeho servisu...

2017-07-10 22:56:29

Tak ty kabely vypadají jen napojené a nikam do ničeho nevedoucí, otázkou je k čemu sloužily. Jinak ano ty husí krky jsou na první pohled bez sebemenšího poškození ale uvnitř se dráty o ně prodřou. Měl jsem takto poškozeno 80% kabelů ve svazku a jeden o 5cm dál přelomený a zoxidovaný, byla to jedna hláška za druhou, imo, ABS, ESP, najednou to samo chcíplo pak zase jelo..taky jsem myslel že je jednotka v motoru s pojistkama v háji ale ne.


Odpovědět